logoARTMEDIUM | цсм

Nalini Malani . Повстання мертвих мертвих

В  Центрі Помпіду триває виставка артистки з Індії Nalini Malani . Властиво це велика ретроспектива , що охоплює період з 1969  до 2018 року . Незлий обєм праці , згусток  впроваджений одночасно в єдиний простір . Так ніби час відбутий стиснувся для артистки в декілька сот метрів квадратних та три місяці , з відповідною кількістю тижнів днів годин секунд , статтями та довідками в пресі , медіах , колєйками біля кас та інтернет пошуками і тд і тд

Цей час зрештою належить глядачу , суспільному поглиначу продукту культури , в вужчому означенню туристу , мандрівнику . Циліндри прозорі зображення відео  інсталяції  образи  театр в русі тіні світло відгомін екзотики символи в обємі в стінах на стінах в головах — мандрівник в культуру ошелешений та задоволений . Приходить час галеристів . колекціонерів – тиша , впевнений шурхіт.

Нас же цікавить не це свято фіналове , торжество фемінізму та європейськості . Все має інше , глибинне інспірування . Банальність в невідповідності декларацій ґречності та толерантності сучасної сцени до поривів вмотивованих розумом та памяттю . Вздовж цих всіх років артистка пронесла образ хребта , стержня опори осі обертання умислів спраглих волі , поступу , запереченню абсурдності , світу якого ми не знаємо , які тут веселощі споглядання  . Люстерне лице індійського суспільства є лише однією стороною , аверсом , і не ці цехи побуджують праці ,- а певне смуток і непевність , глисти та інші безхребетні , гвалт дикості і візуальна естетика на фоні брудного Гангу як урівноваження буття .

текст , переклад Sigurd Gombrowicz