Пропонуємо дещо дивну тему як на формат артмедіуму – а власне огляд деяких вибраних лотів з 185-тих торгів творів мистецтва , що є організована акційним домом Rynek Sztuki в Лодзі ( до пропозиції 120 робіт).
Для нашої країни такі акції (яких існує цілий ряд і в Польщі і в Європі ) можуть служити гарним прикладом структурованості та відкритості обігу творів мистецтва , їх продажу та популяризації. Не йдеться тут тільки про сучасних чи минулих артистів – властиво проблема набагато складніша . Акціонізм в країні існує і колекціонери знаються , і ніби рух є , можливо інтенсивний – однак як окремий в певній мірі утаємничений , зрештою як і все в суспільстві .
Про що власне йдеться.
Маємо приклад промоції вітчизняного мистецтва – зараз польського .
Ціна твориться ринком , а не дивними маніпуляціями ( не без того) в промоції колекції , колекціонера чи артиста.
Jacek Malczewski (1854-1929) “Dziewczyny w zapaskach”1906 , 46 х 55 cm. пол.ол.
початкова вартість : 85.000 – 110.000 тис. pl.zl.
Jan Cybis (1897-1972) “Martwa natura”, 81×100.5 cm. пол.ол.
початкова вартість : 140.000 – 180.000 тис. pl.zl.
Naum Aronson (1872-1943) “Popiersie Lwa Tołstoja” ( 1898-1906),
бронза, вис. 56 cm
початкова вартість : 50.000 – 100.000 тис. pl.zl.
Salvador Dali (1904-1989) “Św. Jerzy” akwaforta, akwarela, 50×39.8cm
початкова вартість : 5.000 – 8.000 тис.pl.zl.
Всі ці праці мають свою історію , певний клубок інспірацій та мотивів – окремішнього музеального життя . Не виглядають зараз архаїчно ( як і належить шедеврам ), позачасово надихатимуть відвертих постмодерністів – в аналогії , скажімо неприхованого черлання Цибісом в імпресіонізмі чи товариство Аронсона з Роденом …
Текст Oleksa Furdiyaka